Nakon detaljne procene, izrade logopedskog statusa, kao i uzimanja anamneze, za svako dete se pravi individualni plan i program terapije. Individualni logopedski tretman podrazumeva terapiju koja se sprovodi kod dece koja ispoljavaju sledeće razvojne i govorno-jezičke smetnje:
- dislalija (dislalija se odnosi na nemogućnost izgovora ili neadekvatan izgovor određenih glasova)
- disfazija (razvojni poremećaj kod koga je detetova sposobnost da razume i/ili formira rečenicu znatno ispod očekivanih normi za uzrast, dok je inteligencija očuvana)
- autizam (pervazivni razvojni poremećaj koji se karakteriše oštećenjem socijalnih interakcija, nedostatkom socio-emocionalnog reciprociteta, repetitivnim i stereotipnim obrsacima ponašanja)
- Aspergerov sindrom ( visokofunkcionalni autizam; stereotipan govor sa neobičnim sadržajem, monoton glas, gestovi neodgovarajući kao i facijalna ekspresija, nedostatak empatije, nema recipročnih socijalnih interakcija, neobičan stav tela, neadekvatna motorna koordinacija)
- disleksija (teškoće usavladavanju tehnike čitanja)
- disgrafija ( teškoće u savladavanju tehnike pisanja)
- diskalkulija ( teškoće u savladavanju tehnike računanja)
- specifične smetnje u učenju
- mucanje ( poremećaj fluentnosti govora, karakteriše se ponavljanjem, zapinjanjem , umetanjem i izmenjenošću reči i fraza)
- ADHD, ADD (poremećaj pažnje sa hiperaktivnošću, poremećaj pažnje bez hiperaktivnosti)
- dispraksija (nemogućnost voljnog izvođenja pokreta mišića orofacijalne regije)
- mentalna nedovoljna razvijenost
Tretmani se organizuju u trajanju od 45 min, a sama dinamika dolaska deteta zavisi od vrste, stpena smetnje, kao i uzrasta.
U zavisnosti od vrste i stepena izražene smetnje, na individualnim tretmanima se sprovode sledeće vežbe:
- vežbe disanja
- vežbe usmeravanja vazdušne struje
- vežbe oralne praksije i logomotorike
- vežbe izazivanja i postavljanja glasa
- logopedske masaže
- vežbe za podsticanje razvoja ekspresivnog govora (produkcija govora)
- vežbe za podsticanje razvoja receptivnog govora (razumevanja govora)
- vežbe korekcije glasova
- vežbe za razvoj reči
- vežbe za razvoj rečenice
- vežbe fonematskog sluha (razlikovanje reči koje slično zvuče supa/šupa, seka/zeka)
- vežbe zapamćivanja strukture reči
- vežbe zapamćivanja strukture rečenice
- gramatičke vežbe (pravilna upotreba roda, broja, lica, padeža, predloga, veznika,priloga,zamenica)
- vežbe bogaćenja rečnika
- vežbe semantike (odnosi se na značenje reči i izraza)
- vežbe verbalne memorije (kratkoročne,radne i dugoročne)
- vežbe pažnje
- vežbe auditivne percepcije
- vežbe vizuelne percepcije
- vežbe vizuomotorne koordinacije
- vežbe grafomotorike
- vežbe praksije šake
- vežbe za razvoj logičkog i asocijativnog mišljenja
- sistem vežbi za korigovanje poremećaja u učenju čitanja
- sistem vežbi za korigovanje poremećaja u učenju pisanja
- vežbe za korigovanje suprasegmentne strukture govora (tempo, jačina glasa,melodija,akcenat,ritam)
- metode korigovanja mucanja (Švarcova metoda-tehnika pasivnog izdaha, Svesna sinteza razvoja, prof.dr Cvetko Brajović)
- vežbe stimulacije kognitivnog razvoja
- vežbe stimulacije socio-emocionalnog razvoja